مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

ثبت‌نام مرحله دوم آزمون سراسری از ۳۰ بهمن

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری افزود: ثبت‌نام مرحله دوم آزمون سراسری سال 92 از 30 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا سوم اسفندماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org ادامه دارد.

وی درباره قانون پذیرش دانشجو نیز گفت: قانون پذیرش دانشجو مصوب سال 86 است که به قانون حذف کنکور معروف است. این قانون قراربود از سال 90 اجرایی شود که به دلیل برخی مشکلات قانون به مرحله اجرایی نرسید.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: بررسی قانون پذیرش دانشجو مصوب سال 86 به دلیل مشکلات در کمیسیون آموزش و مجلس شورای اسلامی انجام شد و براساس این بررسی‌ها مشخص شد، قانون زمینه اجرایی ندارد و طرح جدید در کمیسیون آموزش ارائه شد.

خدایی اضافه کرد: در طرح جدید براساس میزان تقاضا تصمیم‌گیری می‌شود چه روشی جایگزین پذیرش دانشجو شود اما طی چند سال قرار است میزان تأثیر سوابق تحصیلی افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: طرح جدید پذیرش دانشجو جزء طرح‌های یک فوریتی است و به زودی در مجلس ارائه می‌شود.

* 66 درصد شرکت‌کنندگان آزمون دکتری 91 مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بودند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 91 تعداد 66 درصد شرکت کنندگان مربوط به دانشگاه‌ها مؤسسات آموزش عالی بوده‌اند.

خدایی بیان داشت: در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 91، 30 درصد پذیرفته شدگان دانشگاه علامه طباطبایی از دانشجویان این دانشگاه بودند و تعداد 70 درصد پذیرفته شدگان مربوط به دیگر دانشگاه‌ها بوده‌اند.

وی با اشاره به تغییرات اجرایی و زمانبندی آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 92 گفت: این آزمون 18 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که امسال میزان تأثیر مصاحبه حضوری 50 درصد و آزمون کتبی نیز 50 درصد خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: مواد امتحانی و رشته‌های آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 92 نیز نسبت به‌ آزمون سال گذشته تغییری نخواهد داشت.

به گفته خدایی، نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 92 نیمه‌ دوم فروردین‌ماه اعلام می‌شود و داوطلبان از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه برای مصاحبه حضوری به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 92 با افزایش دروس و تعداد سئوالات مواجه هستیم که این روند بمنظور افزایش کیفیت است.

* درحال حاضر برنامه‌ای برای تجمیع آزمون ارشد سراسری و آزاد نداریم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: درحال حاضر برنامه‌ای برای تجمیع آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد نداریم.

خدایی تصریح کرد: تجمیع آزمون کارشناسی نیز به دلیل تقاضای دانشگاه آزاد بوده است.

شش عامل کلیدی کنترل استرس

۱. آگاهی: 

باید خودتان با نظارت دقیق متوجه شوید که در چه ساعاتی از روز در اوج هوشیاری قرار دارید. دروس مشکلتر و مباحث مهمتر را در آن ساعات سازماندهی و مرور کنید. 

2. پیش بینی: 

با تجسم مثبت می تواننید مکانیسم های مناسبی را برای پیشگیری ایجاد نمایید. 

3. اجتناب: 

حتی الامکان سعی کنید حالات خود را گونه ای تنظیم کنید که تحت فشار و استرس نباشید. 

4. ارزیابی: 

کنترل و نظارت سیستم مستمر 

5. قاطعیت: با احساسات واقعی خود در یک حالت آرامش و صداقت با خود قرار بگیرید و از حقوق خود دفاع کنید. جلوگیری از اتلاف وقت و بهره گیری موثر از زمان نوعی دفاع از حقوق خود به شمار می آید. 

6. اقدام: 

اغلب برای حل مسائل زندگی خود فقط فکر می کنیم و کاری موثر انجام نمی دهیم توصیه می شود همین الان در فرصت های باقیمانده دست به عمل بزنید و با شعار «هر روز بهتر از دیروز» روزهای آتی را به پل های اصلی موفقیت خود تبدیل سازید.

تمرین هایی برای استراحت موثر هنگام مطالعه و آزمون

۱. استراحت چشم ها: 

صورت خود را به طرف دیوار برگردانید یا به بیرون از پنجره نگاه کنید(هرکدام کمتر جلب توجه می کند) چشم هایتان را ببندید و مردمک چشم خود را به طرف بالا برگردانید و دو نفس عمیق بکشید. 

2. حرکت دستها: 

بازوهایتان را کنار خود قرار دهید. دست ها به طرف جلو حالا دست هایتان را تا حد امکان به عقب کشیده آنها را محکم نگه دارید و تا 20 بشمارید سپس دست خود را آزاد کنید 

3. چرخش گردن به اطراف: 

سرتان را چندین بار دایره وار بگردانید سپس بر عکس عمل کنید 

4. استراحت کوتاه ذهنی: 

چشم هایتان را ببندید و خود را در یک مکان دلخواه درنظر آورید. کوهستان، جنگل و ...

اعلام نتایج پذیرفته شدگان نهایی نیمه‌متمرکز آزمون سراسری سال 139

اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشتههای مختلف تحصیلی نیمه متمرکز دورههای روزانه و نوبت دوم «شبانه» دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، مراکز آموزش دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دورههای مشترک واحدهای  بین‌المللی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال 1391، و همچنین اسامی تعدادی از پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی‌ دانشگاههای فرهنگیان و شهیدرجائی وابسته ‌‌به ‌وزارت‌ آموزش ‌و ‌پرورش که نتیجه مرحله مصاحبه تخصصی آنان از سوی مرکز آموزش نیروی انسانی و یا صلاحیت عمومی آنان از سوی هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش مورد تجدید نظر و تائید قرارگرفته در روز یکشنبه مورخ 15/11/1391 از طریق سایت اینترنتی این سازمان به نشانی: www.Sanjesh.org  اعلام خواهد شد. داوطلبان لازم است براساس مندرجات اطلاعیه‌ای که به همراه اسامی بر روی سایت سازمان و نیز نشریه پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش) روز دوشنبه مورخ 16/11/91 منتشر خواهد شد در تاریخهای اعلام شده و با در دست داشتن مدارک لازم به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برای ثبت‌نام مراجعه نمایند.
ضمناً لازم به توضیح است که اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های نیمه‌متمرکز مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1391 در روز سه‌شنبه مورخ 17/11/91 اعلام خواهد شد.