مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

آغاز توزیع کارت آزمون‌های کارشناسی ناپیوسته و کاردانی

توزیع کارت‌ شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و همچنین آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای سال 1391 آغاز شد و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org می‌توانند کارت آزمون را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، داوطلبان می‌توانند با جستجو بر اساس کد رهگیری، جستجو بر اساس کارت اعتباری ثبت نام، جستجو بر اساس مشخصات فردی و جست‌وجو بر اساس شماره پرونده و شماره داوطلبی نسبت به در یافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

همچنین داوطلبانی که شماره پرونده - کلمه عبور یا کد رهگیری خود را فراموش کرده‌اند بر اساس اطلاعیه مربوط ، با به همراه داشتن کارت ملی و یا اصل شناسنامه شخصا به باجه رفع نقص مراجعه و نسبت به در یافت شماره پرونده و شماره داوطلبی اقدام و بر اساس روش چهارم یعنی جست‌وجو بر اساس شماره پرونده و شماره داوطلبی، کارت خود را دریافت نمائید.

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌ آزاد و دانشگاه‌ها موسسات آموزش عالی وزارت علوم با شرکت بیش از 424 هزار و 724 نفر پنجشنبه 2 شهریور برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ناپیوسته سال 91 در 93 کد رشته امتحانی و در 135 شهرستان کشور در روز پنج شنبه دوم شهریور ماه برگزار خواهد شد. بنابراین داوطلبان برای حضور در جلسه باید پرینت کارت آزمون و اصل کارت ملی و شناسنامه عکس دار به همراه داشته باشند.  

همچنین آزمون داوطلبان 33 کد رشته در صبح پنج شنبه دوم شهریور با شرکت 214 هزار و 491 داوطلب و آزمون 60 کد رشته امتحانی دیگر در بعد از ظهر پنج شنبه دوم شهریور با شرکت 210 هزار و 233 داوطلب برگزار خواهد شد.

جزییات آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای

آزمون دوره کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی روز جمعه 3 شهریور ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان از امروز دوشنبه 30 مرداد برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

براین اساس، کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون بایددر تاریخ تعیین شده به سایت اینترنتی سازمان مراجعه نموده و با وارد نمودن اطلاعات مندرج بر روی کارت اعتباری ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

بر این اساس، آزمون برای 21 کد رشته امتحانی صبح روز جمعه 3 شهریور و آزمون برای 20 کد رشته امتحانی در بعدازظهر جمعه 3 شهریور برگزار می‌شود.

همچنین اگر با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی، استان محل اخذ دیپلم، کد و عنوان محل‌های انتخابی کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا 2 شهریور منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند، در صورتی که نسبت به بندهای (جنس، دین، معلولیت و زبان امتحانی) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است از روز چهارشنبه اول تا پنجشنبه 2 شهریور به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه که در سایت سازمان منتشر شده مراجعه کنند.

جدول مراکز برگزاری آزمون و حوزه‌های رفع نقص کارت آزمون در سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org آمده است. 

منبع: ایسنا

۵ دانشگاه علوم پزشکی ایران در فهرست دانشگاههای برتر دنیا

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از افزایش تعداد دانشگاه های علوم پزشکی کشور در فهرست دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی برتر جهان خبر داد و گفت: با پیوستن دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد این دانشگاهها به پنج دانشگاه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مصطفی قانعی با اعلام این خبر افزود: 5 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان و تبریز در میان فهرست 4000 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

وی افزود: در نظام رتبه بندی ESI، اطلاعات مربوط به دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی آورده شده است که بر مبنای آستانه های تعیین شده جزء دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار می گیرند و شرط ورود یک موسسه علمی به این نظام رتبه بندی تعداد ارجاع به مقالات اصیل و مروری منتشر شده در پایگاه داده اطلاعات علمی Web of science برابر یا بیش از آستانه های تعیین شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از افزایش تعداد دانشگاه های علوم پزشکی کشور در فهرست دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی برتر جهان خبر داد و گفت: با پیوستن دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد این دانشگاهها به پنج دانشگاه افزایش یافت. 

 به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مصطفی قانعی با اعلام این خبر افزود: 5 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان و تبریز در میان فهرست 4000 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

وی افزود: در نظام رتبه بندی ESI، اطلاعات مربوط به دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی آورده شده است که بر مبنای آستانه های تعیین شده جزء دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار می گیرند و شرط ورود یک موسسه علمی به این نظام رتبه بندی تعداد ارجاع به مقالات اصیل و مروری منتشر شده در پایگاه داده اطلاعات علمی Web of science برابر یا بیش از آستانه های تعیین شده است. 

وضعیت بهبود رتبه 5 دانشگاه ایرانی در گرایش بالینی و کلیه گرایش های علوم در سال 2012

نام دانشگاه

وضعیت بهبود در گرایش بالینی

رتبه فعلی در گرایش بالینی

وضعیت بهبود در کلیه گرایش های علوم

رتبه فعلی در کلیه گرایش های علوم

دانشگاه علوم پزشکی تهران

با 80 رتبه بهبود 

رتبه 246

با 93 رتبه بهبود

رتبه 574

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

با 701 رتبه بهبود

رتبه 527

با 670 رتبه بهبود 

رتبه 944

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

با 65 رتبه بهبود 

رتبه 572

با 89 رتبه بهبود

رتبه 1383

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

با 154 رتبه بهبود

رتبه 884 

با 166 رتبه بهبود 

رتبه 1752

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

نخستین  حضور در جمع یک درصد برتر

رتبه 1001 

نخستین  حضور در جمع یک درصد برتر

رتبه 1754

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به نظام رتبه بندی ESI در گرایش پزشکی بالینی گفت: بررسی رتبه دانشگاه های علوم پزشکی در گرایش پزشکی بالینی در سال 2012 بر اساس تعداد مقالات نشان داد که نسبت به تاریخ مشابه در سال قبل، دانشگاه علوم پزشکی تهران با 80 رتبه بهبود در جایگاه 246، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با 701 رتبه بهبود در جایگاه 527، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با 65 رتبه بهبود در جایگاه 572، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با 154 رتبه بهبود در جایگاه 884 قرار دارند و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ابتدای ژوئیه 2012 با رتبه 1001 برای نخستین بار در فهرست دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار گرفته است.

دکتر قانعی افزود: در این بررسی در مجموع 700 هزار دانشگاه و مرکز تحقیقاتی بررسی و از آن میان 4000 مورد به عنوان دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان شناسایی و معرفی می شوند. 

رتبه دانشگاه های علوم پزشکی در کلیه گرایش های علوم نیز افزایش یافت

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: روند رو به رشد رتبه دانشگاه های علوم پزشکی در نظام رتبه بندی ESI در کلیه گرایش های علوم در سال 2012 براساس تعداد مقالات و نسبت به سال قبل حاکی از آن است که دانشگاه علوم پزشکی تهران با 93 رتبه بهبود در جایگاه 574، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با 670 رتبه بهبود در جایگاه 944، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با 89 رتبه بهبود در جایگاه 1383، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با 166 رتبه بهبود در جایگاه 1752 و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جایگاه 1754 قرار دارند. 

منبع: خبرگزاری مهر

دانشگاه های پزشکی برتر کشور در معیارهای آموزشی

۱. دانشگاه علوم پزشکی شیراز                     2. دانشگاه علوم پزشکی تهران 

3.دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی          4. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 

5. دانشگاه علوم پزشکی ایران                       6. دانشگاه علوم پزشکی همدان 

7. دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...                   8. دانشگاه علوم پزشکی مشهد 

9. دانشگاه علوم پزشکی تبریز                       10. دانشگاه علوم پزشکی گرگان

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی و محاسبه نمره کل داوطلبان کنکور

محتویات کارنامه کنکوری ها

کارنامه نتایج علمی از دو بخش عمده مشخصات شناسنامه‌ای و تحصیلی داوطلب حاوی«شماره‌ پرونده، نام خانوادگی و نام، جنس، شماره شناسنامه، سال تولد، دین، زبان خارجی، سهمیه، وضعیت معلولیت، عنوان دیپلم، کد دیپلم، سال اخذ دیپلم، کد دانش‌آموزی، کد منطقه اخذ دیپلم، معدل کتبی دیپلم، محل اخذ مدرک پیش‌ دانشگاهی، محل اخذ دیپلم، محل اخذ سال ما قبل دیپلم، محل تولد، استان بومی، ناحیه بومی و قطب بومی» و مشخصات آزمونی داوطلب در هر یک از گروه‌های آزمایشی شامل«شماره داوطلبی، نمرات خام (به درصد) در هر یک از دروس عمومی و اختصاصی، نمره کل در هر یک از زیرگروه‌ها، رتبه در سهمیه در هر یک از زیر گروه‌ها، رتبه کشوری در هر یک از زیر گروه‌ها، نمره کل برای رشته‌های پرستاری ویژه بهیاران، رتبه کل در سهمیه، آخرین رتبه مجاز، رتبه کل کشوری، وضعیت داوطلب در خصوص مجاز به انتخاب رشته بودن (در دوره‌های روزانه و شبانه، نیمه حضوری و مجازی و بین‌المللی، پیام نور، غیر انتفاعی، تربیت معلم، فرهنگیان و بهیاران) و وضعیت اطلاعات داوطلب و علاقه‌‌مندی‌هایی که (در خصوص مراکز پیام‌ نور، غیرانتفاعی، تربیت معلم، آموزگار، بهیار و کارمندی)،» تشکیل شده است.

نحوه استخراج نمرات نمرات خام و نمره کل داوطلب

 نمره خام در هر درس با توجه به ضوابط آزمون سراسری برای محاسبه نمره خام در هر درس، به هر پاسخ صحیح 3 امتیاز تعلق می‌گیرد و به ازای هر پاسخ غلط یک امتیاز کسر می‌شود. لذا نمره خام در هر درس (اعم از عمومی و اختصاصی) به این صورت محاسبه می‌شود: نمره خام داوطلب در هر درس به درصد، برابر است با«تعداد پاسخ‌های غلط منهای تعداد پاسخ‌های صحیح ضربدر 3 ، تقسیم بر تعداد کل سوالات آن درس ضربدر 3» که نتیجه آن در 100 ضرب خواهد شد.

با توجه به ناهمگونی و ناهمترازی نمرات دروس مختلف امتحانی در یک گروه آزمایشی که ناشی از نابرابری سطح دشواری دروس مختلف عمومی و اختصاصی است، نمرات خام تراز می‌شود. برای تعیین نمره تراز، لازم است تمامی نمرات خام کلیه داوطلبان در هر گروه آزمایشی و هر درس در دسترس باشد؛ بنابراین، یافتن نمره تراز دروس (اعم از عمومی و اختصاصی) توسط داوطلب امکان‌پذیر نیست.

نمره کل در زیر گروه نیز به این صورت محاسبه می‌شود: نمره کل هر داوطلب در هر زیر گروه، میانگین وزنی نمرات تراز دروس عمومی و دروس اختصاصی وی با توجه به ضریب هر درس در آن زیر گروه می‌باشد. متذکر می‌شود که ضریب دروس تخصصی 3 برابر می‌شود.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در نمره کل

بر اساس مصوبه شانزدهمین جلسه کارگروه ماده 4 قانون پذیرش دانشجو، در آزمون سراسری سال 1391، سوابق تحصیلی دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) سال‌های 1384، 1385، 1386، 1387، 1388، 1389 و 1390 که امتحانات آنان به صورت کتبی و سراسری برگزار شده است، تا میزان حداکثر 25 درصد با تاثیر مثبت در گزینش نهایی اعمال شده است.

به این ترتیب برای هر داوطلب دو نمره کل، یکی بدون تاثیر سوابق تحصیلی و دیگری با تاثیر آن ساخته شده و نمره بالاتر ملاک گزینش داوطلب قرار می گیرد. نحوه تاثیر سوابق تحصیلی گروه‌های آزمایشی مختلف توسط سازمان سنجش صورت می‌پذیرد و نهایتا نمره کل داوطلب مشمول سوابق تحصیلی در صورت ملاک عمل قرار گرفتن سوابق تحصیلی وی، محاسبه می‌شود.

گفتنی است، میزان تاثیر نمرات دروس دیپلم با تاثیر مثبت و حداکثر 25 درصد است (به طوری که اگر رشته دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی وی یکسان باشد، میزان تاثیر دروس موثر 25 درصد خواهد بود. اما اگر رشته دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی وی متفاوت باشد، میزان تاثیر دروس موثر وی بر اساس دروس موثر موجود محاسبه شده و در رابطه محاسبه نمره کل به جای 25 درصد جایگزین می‌شود).

 میزان سوابق تحصیلی در نمره کل داوطلبان به تفکیک گروه آزمایشی و نوع دیپلم بر اساس جدول زیر محاسبه و اعمال می‌شود:

گفتنی است، برای داوطلبان مشمولی که نمرات دروس امتحانی آنها به طور کامل موجود نیست، یا سال اخذ آنها به غیر از سال‌های 84 تا 90 می‌باشد، ضرایب این دروس از درصد سوابق تحصیلی کسر شده است.

نفرات برتر کنکور 91

علوم ریاضی و فنی

1- محمد استاد محمدی از کاشان                 

2- سینا ملکیان از بابل                             

3- الهام احسانی مقدم از بابل                 

4- ونداد داودنیا از تهران                        

5- میلاد اکرمی از مشهد                       

6- آرمان محمدی از قزوین                       

7- بهروز طهماسبی از اهواز                       

8- سینا فرجی الموتی از کرج

9- سروش آرایی از اصفهان                    

10-امیرمهدی صوفی از تهران

گروه آزمایشی علوم تجربی

1- فرزانه رحمانی از سنندج                              

2- علیرضا اورعی از تهران

3- مهدی سلیمان زاده از تبریز                 

4- پدرام افشار از ساری                         

5- غزاله اتفاق از یزد                                

6- معصومه عظیمی از شمیرانات                    

7- فرزین واحدی از تبریز                            

8- سینا امینی بهابادی از یزد                     

9- سید سعید طامهریزاده از یزد                       

10- پروا جوان شایانی از اردبیل 

گروه آزمایشی علوم انسانی

1- فاطمه فتاحی از تهران

2- امیر محمود هوشمند چترودی از کرمان                 

3- فاطمه السادات حسینی دهنوی از کرمان              

4- سیدمجتبی حسینی از مشهد                        

5- وحید حامد از یزد

6- نیلوفر حیدرپوربیدگلی از تهران                       

7- محمد حجازی نوقابی از مشهد                         

8- فاطمه محسنی از کرمانشاه                  

9- سمیرا افضلی شهری از گناباد                     

10- سیده طیبه خدابخشی از تهران

گروه آزمایشی زبانهای خارجی

 1- فاطمه ولی زاده پاشا از بابل                 

2- سروش آرایی از اصفهان                           

3- بیتا مهری از اصفهان                           

4- پردیس پاشا خانلو از تهران
 5- یاسمین قدیانی  

گروه آزمایشی هنر

 1- یاسمین قلعه نوئی از تهران

2- شیرین جعفری نسب کرمانی از تهران

3- میترا موحد از تهران

مهلت انتخاب رشته کنکور فردا تمام می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه مهلت انتخاب رشته کنکور 91 فردا تمام می‌شود، گفت: تا کنون بیش از 270 هزار داوطلب مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه حدود 935 هزار نفر برای انتخاب رشته مجاز شدند، اظهارکرد: داوطلبانی که تا کنون نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، باید هر چه سریعتر برای انجام انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهلت انتخاب رشته داوطلبان ساعت 24 فردا دوشنبه 23 مرداد ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: داوطلبان قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش باید فرم پیش‌نویس انتخاب رشته را تکمیل و عناوین رشته و دانشگاه‌هایی را که انتخاب کرده‌اند به صورت دقیق نوشته و از صحت آنها اطمینان یابند.

توکلی با تاکید بر اینکه در انتخاب رشته آزمون سراسری سال91، محدودیتی برای انتخاب رشته‌های نیمه متمرکز از نظر تعداد وجود ندارد، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل به تعداد دلخواه، کد رشته نیمه متمرکز که واجد شرایط و ضوابط آن باشند را انتخاب کنند.

وی افزود: بنابراین با توجه به ضوابط و کسب حد نصاب نمره علمی لازم، هر داوطلب در هر گروه یا دوره، حداکثر در دو کد رشته نیمه متمرکز با توجه به اولویت‌های انتخابی برای انجام آزمون عملی، مصاحبه و یا معاینه معرفی خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه پس از دریافت کامل اطلاعات، سیستم یک رسید 15 حرفی کد رهگیری به عنوان رسید دریافت انتخاب رشته به داوطلب می‌دهد، تصریح کرد: این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات، در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود و تا زمانی که این رسید به داوطلب ارائه نشده انتخاب رشته پایان نیافته است.

رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی از نظر پژوهشی

معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، رتبه بندی و بیومتریک دانشگاههای علوم پزشکی را بر اساس رتبه جهانی آنها منتشر کرد. این رتبه بندی بر اساس 4 شاخص اصلی حجم، قابلیت مشاهده، فایل های غنی و اسکالر انجام گرفته است. شاخص حجم نشان دهنده تعداد صفحات بازیافت شده از موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و بینگ در فضای اینترنت است. هم چنین شاخص قابلیت مشاهده، نشان دهنده ی تعداد کل لینک های خارجی منحصر به فرد دریافت شده بر اساس سایت یاهو است. فایل های غنی نیز نشان دهنده ی این است که بعد از ارزیابی فایل های علمی و ارتباطاتی مرتبط ،‌حجم فرمت های متفاوت فایل ها انتخاب می شود. این اطلاعات بر اساس موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و بینگ استخراج می شود. در نهایت شاخص اسکالر (scholar) ترکیبی از موارد منتشر شده در بین سال های 2006 تا 2010 در گوگل اسکالر و خروجی جهانی سال های 2004 تا 2008 در سایت scimago SIR سنجیده شده است.  

ردیف

رتبه جهانی

نام دانشگاه

شاخص اسکالر

1

1037

دانشگاه علوم پزشکی تهران

134

2

1295

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

917

3

1404

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

1240

4

1473

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

558

5

1557

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

768

6

1739

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

1178

 

عکس های مذهبی به مناسبت شب های قدر ( یا علی )

 

 

در صورتی که عکس ها را مشاهده نمی کنید و علامت ضربدر دارند روی علامت راست کلیک کنید و show picture را انتخاب کنید 

التماس دعا