مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

کنکور سراسری 92 دوباره به تیر برگشت

کنکور سراسری 1392 که قرار بود در 30و31خرداد و 1 تیر برگزار شود دوباره به روال قبلی برگزاری خود یعنی 6و7و8 تیر بازگشت

روش مطالعه مردر(Murder)

روش جدید مطالعه و یادگیری روش مردر (Murder) نام دارد . مردر از حروف اول شش مرحلهٔ آن تشکیل یافته است.
حال و هوا
یادآوری
بسط و گسترش
درک و فهم
کشف و هضم
مرور و پاسخ دادن
حال و هوا
منظور این است که پیش از شروع به‌ مطالعه و یادگیری حال و هوای آن را پیدا کنید؛ یعنی سرحال و آمادهٔ یاد گرفتن باشید و تا پایان مطالعه آن حالت را حفظ کنید. برای این منظور، سعی کنید با ایجاد حالت آرمیدگی عضلانی (relaxation) بر اضطراب خود غلبه نمائید. هم‌چنین افکار مثبت را جانشین افکار منفی و شک و گمان‌های بیهوده سازید. از تخیلات مثبت سود ببرید. به‌طور کلی، در مرحلهٔ حال و هوا باید زمینه را برای مطالعهٔ مؤثر آماده کنید.
درک و فهم
در این مرحله بکوشید تا آنجا که ممکن است مطالبی را که می‌خوانید به‌طور عمیق درک کنید. از کم و کیف درک و فهم خود آگاه شوید و بخش‌هائی را که خوب نمی‌فهمید با علامت گذاشتن مشخص کنید تا در مراحل بعدی مجدداً به‌ سراغ آنها بروید.
یادآوری
آنچه را که در مرحلهٔ قبل خوانده و فهمیده‌اید به یاد آورید. در این مرحله از راهبردهای تفسیر، تخیل، و تحلیل مفاهیم استفاده کنید.  در رابطه با این مرحله از روش مردر گفته‌اند، یادگیرنده نه تنها آنچه را که خوانده است به‌ یاد می‌آورد بلکه آن را از طریق تفسیر، تخیل، و تحلیل به مفاهیم کلیدی تغییر شکل می‌دهد.
کشف و هضم
در این مرحله به ‌قسمت‌هائی که در مرحلهٔ ۱ خواندید و نفهمیدید مراجعه کنید و به یادگیری آنها بپردازید. به ‌این منظور، آنچه را که جا گذاشتید یا غلط فهمیدید کشف کنید و نیز به کشف سازمان مطالب بپردازید. این‌ بار از راهبردهای دیگری به‌‌جز آنچه قبلاً به‌کار بستید استفاده کنید. مطالب پیچیده را به اجزاء ساده‌تر تجزیه کنید و از منابع معتبر، مانند فرهنگ لغات، کتاب‌های دیگر، و معلمان کمک بگیرید.
بسط و گسترش
مطالبی را که می‌خوانید بسط و گسترش دهید؛ یعنی به ‌آنها شاخ و برگ بدهید و آنها را به ‌مطالبی که قبلاً آموخته‌اید ربط دهید. سؤال‌هائی نظیر سؤال‌های زیر را از خود بپرسید:
- اگر به ‌نویسندگان دسترسی داشتید چه سؤال‌هائی از او می‌پرسیدید؟
- چگونه می‌توانید از اطلاعاتی که کسب می‌کنید در عمل استفاده نمائید؟
- چگونه می‌توانید مطالبی را که می‌خوانید برای کسانی دیگر قابل فهم‌تر و قابل توجه‌تر سازید؟
مرور و پاسخ دادن
مرور و پاسخ دادن آخرین مرحلهٔ روش مردر است. مرور کردن مطالب خوانده شده به‌ قصد تعیین کم و کسرهای احتمالی یادگیری و کوشش در جهت رفع نواقص از مراحل مهم همهٔ روش‌های یادگیری از جمله روش حاضر است. فعالیت اصلی مرور کردن به یاد آوردن آموخته‌ها، توجه به نکات مهم، و سعی در پاسخ دادن به سؤال‌های قبلاً طرح شده، و تمرکز کردن بر هدف‌های یادگیری است.
مرحلهٔ مرور کردن معمولاً پس از آنکه دانش‌آموزان یا دانشجویان در امتحان یا آزمون مطلبی که خوانده‌اند شرکت کردند انجام می‌شود. نتایج آزمون باید به‌صورت بازخورد در مورد اثربخشی مراحل قبلی مورد استفاده قرار گیرد. هدف عمدهٔ این مرحله از یادگیری باید رفع نواقص راهبردهای مطالعه برای کاربردهای آتی باشد.
پژوهش‌های انجام شده در رابطه با روش مردر تأثیر مثبت آن را بر بهبود یادگیری نشان داده‌اند. در چند تحقیق  ذکر شده است که اثربخشی برنامه‌های آموزشی مبتنی بر روش مردر را بر افزایش توانائی کسب و استفاده از دانش در افراد نشان می‌دهد

روش مطالعه پس ختام

یکی از روش‌های موفق بهبود مطالعه و یادگیری روش اس‌کیو ۴آر(SQ4R ، از حروف اول کلمات زیر تشکیل یافته است: review, recite, reflect, read, question, (scan) survey. در بعضی منابع ، در مرحلهٔ نخست این روش به جای survey (خواندن اجمالی) یا scan (دید زدن)، preview (پیش‌خوانی) را مورد استفاده قرار داده‌اند که در این صورت علامت اختصاری آن می‌شود PQ4R (پی‌کیو ۴آر)).یا روش پس ختام است . اس‌کیو ۴آر از حروف اول شش مرحلهٔ آن تشکیل یافته است:
پیش‌خوانی
خواندن
از حفظ گفتن
سؤال
تفکر
مرور کردن
پیش‌خوانی
اگر می‌خواهید مطالب کتابی را یاد بگیرید، نخست تمام آن کتاب را یک بار از رو بخوانید تا یک برداشت کلی از موضوع‌ها و قسمت‌های مهم آن کسب نمائید. این خواندن اجمالی یا پیش‌خوانی می‌تواند شما را در یک سازمان‌دهی به مطالب، مثلاً ایجاد نوعی ساخت سلسله مراتبی برای آنها، کمک نماید. مطالبی که لازم است در پیش‌خوانی فصل‌های یک کتاب مورد توجه قرار گیرند عبارتند از مقدمه یا توضیحات مقدماتی، هدف‌ها، تیترهای اصلی و فرعی، خلاصه، و جملات مقدماتی یا جملات موضوعی پاراگراف‌ها.  در رابطه با اثربخشی پیش‌خوانی گفته شده است همه اقدامات فوق به فعال شدن طرحواره‌های یادگیرنده کمک می‌کنند. بنابراین، یادگیرنده خواهد توانست متن فصل موردنظر را که بعد از پیش‌خوانی به‌طور کامل مطالعه می‌کند تفسیر نماید و به ‌یاد بسپارد .
سؤال
برای هر قسمتی یا فصلی از یک کتاب که می‌خوانید در رابطه با هدفی که از مطالعه دارید سؤال‌هائی را طرح نمائید. یکی از راه‌های انجام این کار این است که عناوین را به سؤال تبدیل کنید. مثلاً در رابطه با فصل موجود می‌توان پرسید که روش پس‌ختام چیست؟ یا چگونه می‌توان فصلی از یک کتاب را پیش‌خوانی کرد؟ سؤال‌های خود را با کلمات چگونه، چه ‌کسی، چرا، چه ‌چیزی بسازید.
خواندن
در این مرحله، مطلب یا موضوع را بخوانید، به هنگام مطالعه سعی کنید سؤال‌هائی را که مطرح کرده‌اید جواب دهید. توجه خود را به اندیشه‌های اصلی، جزئیات مؤید اندیشه‌های اصلی، سایر اطلاعاتی که به هدف‌های خواندن شما مربوط‌ هستند معطوف سازید. در صورت لزوم، سرعت خواندن خود را متناسب با سهولت و پیچیدگی متن تغییر دهید.
تفکر
سعی کنید با تفکر دربارهٔ مطالبی که می‌خوانید آنها را بفهمید و به آنها معنی بدهید. برای این منظور می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:
- آنچه را که می‌خوانید با مطالبی که از قبل یاد گرفته‌اید ربط دهید.
- نکات فرعی را به مطالب اصلی پیوند دهید.
- بکوشید تا تناقضات موجود را حل نمائید.
- با استفاده از اطلاعاتی که می‌خوانید مسائل طرح شده را جواب دهید. 
مهم‌ترین اصل زیربنای تفکر در جریان مطالعه بسط معنائی است. یکی از راهبرهای مهم به ‌یادسپاری بسط و گسترش مطالب است. ما به ‌کمک بسط معنائی به‌ مطالبی که می‌خوانیم شاخ و برگ می‌دهیم و بدین وسیله آنها را معنی‌دار می‌سازیم و لذا بهتر به‌ خاطر می‌سپاریم.
از حفظ گفتن
پس از خواندن هر قسمت، سعی کنید مطالب مهم آن را به ‌یاد آورید و برای خود بازگو کنید. ضمن این کار به سؤال‌هائی که طرح کرده‌اید پاسخ دهید. از حفظ گفتن به شما کمک می‌کند تا بر درک خود نظارت کنید و از این طریق به شما معلوم می‌گردد که چه قسمت‌هائی را خوب یاد نگرفته‌اید و باید آنها را از نو بخوانید.
مرور کردن
وقتی که خواندن تمام کتاب یا کل مطلب را به‌پایان رساندید، آن را مرور یا بازبینی کنید. بهترین راه مرور کردن این است که بکوشید تا، بدون مراجعه به‌ متن، سؤال‌های مهم را جواب دهید. قسمت‌هائی را که نتوانستید به سؤال‌های آنها جواب دهید دوباره بخوانید. دوباره خواندن نوعی مرور کردن است. اما این کار برای همهٔ کتاب ضروری نیست، سعی در جواب دادن به سؤال‌های اساسی بهترین راه مرور کردن است. راهبردِ از حفظ گفتن را برای فصل‌های کتاب و راهبردِ مرور کردن را برای کل کتاب به‌کار بندید.
با توجه به توضیحات بالا، روش اس‌کیو‌۴‌آر یا روش پس‌ختام بر سه اصل مهم بهسازی حافظه، یعنی سازمان‌دهی، بسط معنائی، و تمرین بازیابی استوار است. دلایل عمدهٔ موفقیت این روش‌ و روش‌های مطالعهٔ مشابه با آن همین اصول نظری هستند.
پژوهش‌های مختلفی انجام گرفته‌اند که نشان می‌دهند روش پس‌ختام در افزایش پیشرفت تحصیلی و بالا بردن کیفیت یادگیری دانش‌آموزان و دانشجویان مؤثر است. دریک پژوهش نشان داده شده است که دانشجویان قوی دانشگاه بیشتر از دانشجویان ضعیف از اجزاء روش پس‌ختام سود می‌برند. در پژوهش او دانشجویان قوی کسانی بودند که میانگین نمرات دانشگاهی آنان ۱۶ یا بالاتر و دانشجویان ضعیف کسانی تعریف شدند که میانگین درسی آنان کمتر از ۱۳ بود.
 چند دلیل برای اثربخشی روس اس‌‌کیو‌۴‌آر ذکر شده است. نخست اینکه، رعایت مراتب این روش دانش‌آموزان و دانشجویان را از سازمان‌بندی مطالبی که می‌خوانند بیشتر آگاه می‌سازد.در این‌باره گفته شده است بارها شاهد بوده‌ایم که وقتی از خواندن عنوان‌های یک مطلب غفلت می‌کنیم اشاره‌ها و سرنخ‌هائی که ما را در یافتن سازمان آن مطلب هدایت می‌کنند نیز از دست می‌روند. دوم اینکه، رعایت این مراحل یادگیرنده را وا می‌دارد تا، به‌جای یادگیری همهٔ اطلاعات در یک نشست، آنها را به‌صورت بخش به ‌بخش یاد بگیرد. هم‌چنین طرح سؤال دربارهٔ مطلبی که خوانده می‌شود و جواب داده به سؤال دانش‌آموزان را وا می‌دارد که اطلاعات را عمیق‌تر و گسترده‌تر پردازش کنند. وول فولک هم‌چنین گفته است که روش اس‌کیو۴آر برای دانش‌آموزان بالاتر از سطح دبستان مفید است. دربارهٔ آموزش دادن مهارت‌های مطالعه به دانش‌آموزان پیش از پایهٔ پنجم تحصیلی اطلاعات زیادی در دست نیست. کاربرد مؤثر مهارت‌های مطالعه احتمالاً مستلزم رشد فراشناختی فراتر از سن این‌گونه کودکان خردسال است.

داوطلبان ارشد به گوش باشید تا کنکور چیزی باقی نمانده است

روزها یکی یکی می روند تا به روزهای 18 و 19 و 20 بهمن برسند یعنی حدود 55 روز دیگر  

55 روز تا رقابتی بزرگ در بین دانشجویانی که می خواهند دانشجوی کارشناسی ارشد شوند حالا به دورهای پایانی ماراتن رسیدیم باید سرعت و دقتمان را افزایش دهیم کسی در این ماراتن برنده است که همانند دونده ها با برنامه خود را به امروز رسانده باشد و خیزش و جوششش در این روزها باشد مرور و تست زنی در این واپسین روزها از لزومات این مسابقه است. 

اکنون در چه وضعیتی هستید؟؟؟؟؟؟ 

1. از قبل شروع کردید و حالا میانه راه را رد کردید؟؟؟ 

2. تازه شروع کردید و استارت زده اید ؟؟؟؟ 

3. و یا هنوز می خواهید شروع به درس خواندن کنید؟؟؟ 

 

دسته اول دانشجویانی با عزم راسخ هستند که الان فصل مرور و تاکید بر مباحث بااهمیتی که سوال زیادی در کنکور دارند، است و در برنامه شان تست در اندازه متوسط باشد تا یک ماه مانده که دوره جمع بندی شروع می شود و تست و تست و تست و ..... 

 

دسته دوم بیدارشده گانی که اگر منظم وبا برنامه کار کنند احتمال موفقیت دارند به شزطها و شروطها............. 

 

اما دسته سوم کسانی هستند که احتمال بسیار قبولی شان با توجه به رشته هایشان پایین است و بیشتر روی دانشگاه آزادو یا سراسری سال آینده تمرکز کنند 

کنکور دانشگاه‌های دولتی و آزاد تجمیع شد

مشاور عالی سازمان سنجش با تشریح جزییات حذف کنکور برای حدود 10 هزار کد رشته محل دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، گفت:‌ بر این اساس کنکور دانشگاه‌های دولتی و آزاد برای سایر کد رشته‌ها تجمیع شد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، با اشاره به اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص مصوبات کارگروه ماده (4) قانون پذیرش دانشجو برای آزمون سراسری 92، گفت:‌ براساس مصوبه کارگروه ماده (4) قانون پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در حدود 10 هزار کد رشته محل دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، بدون برگزاری آزمون و براساس سوابق تحصیلی تعریف شده در قانون پذیرش دانشجو مصوب سال 1386 مجلس شورای اسلامی صورت می پذیرد.

اجرای حذف کنکور از نیمسال دوم سال جاری

وی ادامه داد:‌ پذیرش برای این کدرشته محل‌ها در سال جاری و از نیمسال دوم سال تحصیلی 92-91 شروع خواهد شد که شرایط، ضوابط، نام و عنوان کد رشته محل‌های مذکور در دفترچه ثبت‌نام آنها که در نیمه دوم دی ماه حسب مورد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، منتشر خواهد شد.

نحوه پذیرش دانشجو در رشته‌های حذفی/پذیرش بدون آزمون دانشجو دو بار در سال

به گفته وی، برای کد رشته محل‌هایی که براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند، باید داوطلبان علاقمند به شرکت در این کدرشته محل به این مساله توجه کنند که پذیرش بدون آزمون در سال دو بار صورت می‌پذیرد که ثبت نام برای ورودی مهرماه در نیمه دوم مرداد ماه و ثبت نام برای ورودی های نیمسال دوم در نیمه دوم دی ماه صورت می گیرد.

حذف کنکور شامل رشته‌های علوم پزشکی نمی‌شود

توکلی با بیان اینکه کد رشته محل‌های بدون آزمون که پذیرش آنها از طریق سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، شامل کد رشته محل‌ های علوم پزشکی نمی‌شود، گفت:‌ ثبت نام برای کد رشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی توسط سازمان سنجش و برای کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد، توسط مرکز آزمون دانشگاه مذکور صورت می پذیرد.

ادامه مطلب ...

ثبت‌نام کنکور دانشگاه آزاد آغاز شد

در پی تصویب حذف کنکور برای حدود 10 هزار کد رشته محل دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی در کارگروه ماده (4) قانون پذیرش دانشجو، کنکور دانشگاه‌های دولتی و آزاد تجمیع شده و بنابراین ثبت‌نام کنکور دانشگاه آزاد نیز همزمان با ثبت‌نام آزمون سراسری از امروز از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش، داوطلبان علاقمند به انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در آزمون سراسری سال 1392 ثبت‌نام کنند.

داوطلبان رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد می‌توانند از امروز تا روز شنبه 25 آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت‌نام کنند.

همچنین داوطلبانی که در تاریخ مقرر موفق به ثبت‌نام نشوند، می توانند از 30 بهمن ماه تا سوم اسفند ماه اقدام به ثبت‌نام کنند.

پذیرش بدون آزمون در سال دو بار انجام می‌شود که ثبت‌نام برای ورودی مهرماه در نیمه دوم مرداد ماه و ثبت‌نام برای ورودی‌های نیمسال دوم در نیمه دوم دی ماه صورت می‌گیرد.

کد رشته محل‌های بدون آزمون که پذیرش آنها از طریق سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، شامل کد رشته محل‌ های علوم پزشکی نمی‌شود.

همچنین، ثبت نام برای کد رشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی توسط سازمان سنجش آموزش کشور و برای کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، توسط مرکز آزمون دانشگاه مذکور صورت می پذیرد.

شایان ذکر است، ثبت‌نام و پذیرش رشته محل‌های آزمونی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی 93-1392 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد گرفت و برای سال تحصیلی 93-1392 دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام و آزمون مجزایی نخواهد داشت.

ثبت نام کنکور سراسری ۹۲

مهلت ثبت نام : زمان شروع ثبت نام از روز پنجشنبه 16 آذر 1391 لغایت روز شنبه 25 آذر 1391 می باشد  

 

 

دانلود دفترچه راهنما 

 

ثبت نام کنکور 92

بودجه‌بندی مباحث دروس مختلف رشته‌ی علوم انسانی

بودجه‌بندی مباحث دروس مختلف رشته‌ی علوم انسانی

 در کنکورهای سراسری 4 سال اخیر

شما دانش‌آموزان کوشای رشته‌ی علوم انسانی و در حقیقت، جامعه‌سازان و آینده‌سازان آینده؛ می‌توانید از فایل پیوست این اطلاعات را به‌دست آورید که قطعاً برای پیمودن موفق مسیر کنکور، یاری‌رسان شما خواهد بود.

 در کنکورهای 4 سال اخیر :

1.  در هر درس، کدام مباحث مورد پرسش بوده‌اند؟

2. فراوانی تکرار هر مبحث چقدر بوده است؟ (یعنی یک مبحث واحد، چندبار مورد پرسش واقع شده است؟)

3. مباحث متروک که تاکنون هیچ سؤالی از آن‌ها مطرح نشده است، کدام‌اند؟

4. مباحث پرتکرار در کنکورهای اخیر چگونه مورد پرسش واقع شده‌اند؛ متوالی یا متناوب؟

و اما توضیح دو نکته:

اول آن‌که: در ستون از فایل پیوست، «اعداد» نشان‌دهنده‌ی تعداد سؤال‌اند؛ به‌عنوان مثال، درج عدد 2 در ستون مربوطه به مبحث قافیه (در درس ادبیات اختصاصی) نشان‌دهنده‌ی آن است که در کنکور هر سال، از این مبحث 2 سؤال وجود داشته است.

دوم آن‌که: اگر اعداد مندرج در ستون‌های مربوط به درسی خاص را در کنکور یک سال با هم جمع نمودید و به عددی بیش از تعداد کل سؤالات آن درس در کنکور رسیدید، تعجب نکنید؛ چراکه در سؤالات ترکیبی، تمام مباحث مورد پرسش در آن سؤال از فصول مختلف کتاب درسی را در شمارش، لحاظ نموده‌ایم. به‌عنوان مثال، تعداد سؤالات آرایه‌های ادبی در کنکور سراسری سال گذشته، 7 سؤال بوده است اما جمع اعداد مندرج در ستون مربوط به سال 91، بسیار بیش‌تر از عدد 7  است! و علت آن است که در سؤال‌های ترکیبی طراحی شده از درس‌های مختلف کتاب آرایه‌های ادبی، تمامی دروس مرتبط را در شمارش، لحاظ نموده‌ایم تا قادر باشید به وضوح مشاهده کنید که در سؤال‌های ترکیبی نیز کدام دروس مورد پرسش بوده‌اند.  

دانلود از سایت کانون قلمچی

ضرایب دروس مختلف در کنکور - انسانی

در هر زیر گروه رشته‌ی علوم انسانی؛ کدام رشته‌های تحصیلی دانشگاهی جای دارند؟

زیر گروه

عناوین رشته‌ها

شماره 1

زبان و ادبیات فارسی (کلیه‌ی گرایش‌ها)، معارف اسلامی (کلیه‌ی گرایش‌ها)

 حقوق، علوم قضایی، فقه و حقوق (کلیه‌ی گرایش‌ها)،  فلسفه (کلیه گرایش‌ها)

شماره 2

علوم اجتماعی به همراه کلیه‌ی گرایش‌های مربوطه

شماره 3

علوم اقتصادی (کلیه‌ی گرایش‌ها) و مدیریت (کلیه‌ی گرایش‌ها)

شماره 4

کلیه‌ی گرایش‌های رشته علوم سیاسی

شماره 5

روان‌شناسی (کلیه‌ی گرایش‌ها)، کتابداری،  تربیت‌بدنی

 

 

در هر زیرگروه رشته‌ی علوم انسانی، هر یک از دروس اختصاصی دارای چه ضریبی است؟

زیر گروه

ضرایب دروس به تفکیک زیرگروه‌ها

ریاضیات

اقتصاد

ادبیات اختصاصی

عربی اختصاصی

تاریخ و جغرافیا

علوم اجتماعی

منطق و فلسفه

روان‌شناسی

شماره 1

2

1

4

4

1

1

3

1

شماره 2

4

2

2

1

1

3

1

2

شماره 3

4

3

2

1

1

2

1

1

شماره 4

3

2

2

1

3

2

2

3

شماره 5

3

2

2

1

1

3

2

3