مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

اولویت بندی

بیش از 90 درصد از موفقیت‏های شما در زندگی به عادت‏های مختلفی که به مرور زمان کسب می‏کنید بستگی دارد. عادت تعیین مهم‏ترین‏ها، غلبه بر تنبلی و مداومت در انجام مهم‏ترین وظایف، یک مهارت ذهنی و جسمی است.

برای ایجاد عادت توجه و تمرکز بر روی مهم‏ترین کارها، به سه ویژگی نیاز دارید. این سه ویژگی عبارتند از: تصمیم گیری، انضباط و اراده.

اول باید تصمیم بگیرید که عادت به انجام رساندن کارها را در خود ایجاد کنید. دوم این که خودتان را منضبط کنید تا اصول لازم برای این عادت را آن قدر تمرین کنید تا برآن مسلط شوید و در نهایت هر کاری که براساس این اصول باید انجام دهید را با استفاده از نیروی اراده تقویت کنید تا این عادت استمرار و ثبات خود را پیدا کرده و به جزء جدانشدنی شخصیت شما تبدیل شود. تصویر ذهنی که از خودتان دارید تأثیر زیادی بر رفتار شما دارد. خودتان را به صورت فردی که می‏خواهید در آینده باشید مجسم کنید.جالب است بدانید که هر دقیقه وقتی که صرف برنامه‏ریزی می‏کنید، معادل ده دقیقه وقت در حین انجام کار صرفه جویی می‏کنید. نسبت به کار خود خوش بین باشید چرا که فرد خوش بین به نکات مثبت توجه می‏کند و در هر شکست یا مشکلی به دنبال گرفتن درسی با ارزش است و همیشه برای هر مشکل در جست و جوی راه حل مناسبی است.

رمز موفقیت در استفاده از روش (کار روی یک پروژه در ساعت معین) این است که برای هر روز از قبل برنامه‏ریزی کنید و به هر کار یا فعالیتی زمانی با مدت معین اختصاص دهید. اگر کارها را مرحله به مرحله انجام دهید آن‏گاه خواهید توانست که بزرگ‏ترین کارها را انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد