مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

آموزش معلمان دوم و ششم ابتدایی در تابستان

خبرگزاری پانا: معاون آموزش های کوتاه مدت مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آموزش معلمان پایه های دوم و ششم ابتدایی در فصل تابستان خبر داد.

مهدی جلالی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا با اشاره به ساختار آموزشی جدید و نظام آموزشی 6.3.3 و اینکه تمام سیاست های آموزش و پرورش منتهی به آموزش می شود، اظهار کرد: مطلع این مجموعه از سال گذشته با آموزش آموزگاران پایه اول ابتدایی آغاز شد.

وی افزود: در تابستان سال گذشته 70 هزار آموزگار پایه اول ابتدایی آموزش های لازم و مربوط به کتب تازه تالیف این پایه را گذرانده و با آمادگی سر کلاس های درس حاضر شدند.

*آموزش 120 هزار آموزگار برای پایه های دوم و ششم ابتدایی

جلالی با اشاره به اجرای نظام آموزشی جدید در سال جاری خاطرنشان کرد: بر اساس ساختار آموزشی جدید باید 60 هزار آموزگار پایه دوم ابتدایی و 60 هزار آموزگار پایه ششم ابتدایی آموزش های لازم را سپری کنند.

 

*خردادماه، برگزاری دوره آموزشی تامین مدرس برای 5 هزار نفر

وی ادامه داد: پیش از آموزش آموزگاران باید دوره های تامین مدرس را انجام که بر این اساس 5 هزار نیرو در خردادماه دوره های تامین مدرس را برای آموزش آموزگاران پایه های دوم و ششم دبستان سپری خواهند کرد.

 

*آموزش دروس دوم و ششم ابتدایی در قالب 7 گروه

معاون آموزش های کوتاه مدت مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال جاری تلاش شده که به نوعی دوره های آموزش مدرسان را به صورت تخصصی برگزار کنیم تصریح کرد: گروه های آموزش دروس را به 7 گروه مختلف تقسیم بندی کرده ایم.

وی اضافه کرد: گروه نخست تدریس ریاضی، گروه دوم تدریس علوم اجتماعی، گروه سوم تدریس دینی و قرآن، گروه چهارم تدریس علوم اجتماعی، گروه پنجم تدریس هنر و کاروفناوری، گروه ششم تدریس علوم اجتماعی و کارو پژوهش و گروه هفتم تدریس تربیت بدنی را برای آموزگاران پایه های دوم و ششم ابتدایی به عهده خواهند داشت.

جلالی با بیان اینکه کلید آموزش آموزگاران تامین مدرس در خردادماه خواهد بود عنوان کرد: پس از برگزاری دوره تامین مدرس آنها آماده می شوند تا در استان های سراسر کشور دوره های آموزشی را برای آموزگاران برگزار کنند.

وی گفت: با انجام آموزش آموزگاران در استان های سراسر کشور تا اوایل سال تحصیلی تمام معلمان پایه های دوم و ششم ابتدایی آموزش های لازم و جدید را پشت سر خواهند گذاشت.

معاون آموزش های کوتاه مدت مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری این دوره ها مصوبه ستاد تحول ساختار محتوا است و در آن جا مراحل نهایی و تصویب انجام شده اظهار داشت: در سال گذشته دفترچه ای از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در قالب جدول به استان های ارسال و در آنجا فعالیت حوزه ها و کارگاه مشخص شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد